Академічна доброчесність

Стратегічним напрямом діяльності коледжу сьогодні став розвиток системи забезпечення принципів академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин.

Відповідно до статті 42 Закону України «Про освіту» академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.

Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

  • самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (для осіб з особливими освітніми потребами ця вимога застосовується з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей);
  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності, використані методики досліджень і джерела інформації.

Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:

  • посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
  • дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права;
  • надання достовірної інформації про методики і результати досліджень, джерела використаної інформації та власну педагогічну (науково-педагогічну, творчу) діяльність;
  • контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти;
  • об’єктивне оцінювання результатів навчання.

Порушенням академічної доброчесності вважається:

  • академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
  • самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
  • фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
  • фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
  • списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
  • обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
  • хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
  • необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
  • надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
  • вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.

Колежанська система із забезпечення дотримання учасниками освітнього процесу принципів академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин базується на наступних нормативних документах:

Закон України “Про освіту” стаття 42

Кодекс академічної доброчесності НФаУ

Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу у ФКНФаУ

Положення про комісію з академічної доброчесності ФКНФаУ

Наказ НФаУ від 01.09.2023 р. №77-Адм. “Про створення Комісії з академічної доброчесності Фахового коледжу НФаУ на 2023/2024 н.р.”

Декларація про дотримання академічної доброчесності здобувачем освіти ФКНФаУ

Група сприяння академічній доброчесності як сектор Студентського Парламенту ФКНФаУ, діє на принципах «рівний – рівному» та проводить популяризаційну та інформаційно-аналітичну діяльність, а саме:

  • до Міжнародного дня академічної доброчесності (21 жовтня) парламентаріями проведено соціологічне дослідження з питань дотримання здобувачами освіти принципів академічної доброчесності та етики академічних взаємовідносин;
  • ознайомлення студентів із Кодексом академічної доброчесності та сприяння підписанню Декларації про дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти ФКНФаУ.

Інструменти протидії порушенням академічної доброчесності.

Політику, стандарти, і процедури дотримання академічної доброчесності зафіксовано у Положенні про запобігання та виявлення академічного плагіату.

Перевірка текстових документів на наявність ознак академічного плагіату обов’язково передує іншим процедурам розгляду та проводиться за допомогою антиплагіатних інтернет-систем «Антиплагіат».

Підвищення кваліфікації. Педагогічні працівники:

Академічна доброчесність1) успішно закінчили курс «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів» на платформі масових відкритих онлайн-курсів PROMETHEUS та отримали сертифікати https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:Prometheus+AI101+2021_T2/about
Академічна доброчесність2) приймають участь у вебінарах «Академічна доброчесність» https://academiq.org.ua/vebinari-akademichna-dobrochesnist/ за сприяння Американських Рад з міжнародної освіти у межах упровадження проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти – AcademicIQ»

Академічна доброчесність: інформаційні бюлетені для учасників освітнього процесу

 https://www.skeptic.in.ua/bulletin/

https://academiq.org.ua/novyny/informatsiini-bulleteni/

Академічна доброчесність Академічна доброчесність
Академічна доброчесність 10 кроків формування академічної доброчесності
Академічна доброчесність Формування академічної доброчесності

 

Print Friendly, PDF & Email