Ти лише до тієї пори здатний сприяти освіті інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою…
Дістервег
Навчально-методичний кабінет Коледжу НФаУ – це своєрідний центр організації та методичної підтримки навчально-методичної роботи викладачів.
Основне завдання – забезпечення умов для підвищення професійної майстерності викладачів, як одного з найголовніших чинників якісної підготовки майбутніх фахівців.
До провідних функцій навчально-методичного кабінету коледжу належать:
- організація науково-практичних семінарів для викладачів, конференцій, педагогічних читань; виставок нової навчально-методичної літератури тощо;
- сприяння науково-методичній та дослідницькій роботі викладачів;
- консультація викладачів з питань створення, удосконалення та поповнення навчально-методичних комплексів, оформлення методичних розробок, планів тощо;
- поповнення кабінету нормативними матеріалами;
- інформування про надходження нової навчально-методичної літератури, періодичної преси з питань виховання, методів і засобів навчання;
- забезпечення методичної підтримки щодо впровадження у навчальний процес нових освітніх технологій, інноваційних методик;
- сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, створення умов для безперервного фахового підвищення кваліфікації педагогів;
- сприяння впровадженню в навчальний процес кращого передового педагогічного досвіду викладачів Коледжу, педагогічних працівників інших закладів, досягнень сучасної науки;
- організація роботи “школи викладача-початківця” та педагогічного наставництва;
- допомога викладачам у підготовці до атестації;
- підтримка ділових зв’язків з науково-методичною лабораторією НФаУ.
У навчально-методичному кабінеті знаходяться наступні матеріали:
- Нормативно-законодавчі документи (Закони України, Постанови Кабінету міністрів України, накази та інші документи Міністерства освіти та науки, Міністерства охорони здоров’я України з питань вищої професійної освіти, Департаменту освіти та науки Харківської обласної державної адміністрації.
- Галузеві стандарти вищої освіти для всіх спеціальностей коледжу, навчальні плани, навчальні програми.
- Плани роботи дорадчих органів коледжу (Педагогічної ради, Методичної ради).
- Документація циклових комісій.
- Навчально-методичні комплекси з усіх дисциплін, які містять
- навчальну (типову) програму;
- робочу навчальну програму;
- конспект лекцій;
- технологічні карти до кожного навчального заняття (лекції, лабораторної роботи,практичної роботи, семінару);
- інструкції до лабораторних занять;
- методичне забезпечення самостійної роботи студентів;
- варіанти завдань для поточного та підсумкового (модульного) контролю
- навчальних досягнень студентів;
- пакет комплексної контрольної роботи;
- екзаменаційну документацію;
- інше, пов’язане зі специфікою дисципліни(методичні рекомендації до виконання курсового та дипломног0 проекту, наочні засоби навчання,роздавальний матеріал,робочі зошити тощо).
- Науково-методична література, періодичні видання.
- Зразки видавничої діяльності викладачів.
- Матеріали узагальнення кращого педагогічного досвіду викладачів коледжу; методичні розробки відкритих занять.
- Документація до підвищення кваліфікації та атестації викладачівта багато інших матеріалів.
Організація роботи з викладачами – початківцями
Постійне поповнення педагогічного колективу передбачає роботу з викладачами – початківцями, яка в коледжі відбувається за двома основними напрямками. Навчально-методичний кабінет організовує роботу школи викладача – початківця та педагогічне наставництво.
Заняття в “Школі викладача – початківця” відбуваються систематично раз на місяць за планом, який затверджується на початку нового навчального року. У роботі школи беруть участь досвідчені викладачі коледжу.
Питання, яким приділяється увага:
– знайомство з Коледжем НФаУ, його історією, його місцем, як ВНЗ І-ІІ р.а. в системі вищої освіти; структурою управління навчально-методичною діяльністю коледжу;
– інструктивно – методичні матеріали навчального процесу; правила оформлення документації;
– види та форми проведення занять (традиційні та за новітніми технологіями);
– роль комунікативного спілкування при підготовці майбутніх фахівців;
– психологічні проблеми викладача в сучасних умовах та роль його особистості у навчально-виховному процесі;
– педагогічний такт та техніка педагогічного спілкування;
– організація самостійної роботи студентів тощо.
Ефективним видом роботи є добре організоване педагогічне наставництво. В коледжі розроблено Положення про організацію педагогічного наставництва. За кожним викладачем – початківцем голова циклової комісії закріплює досвідченого викладача – наставника, складається план роботи, графіки відвідування занять, проводяться “круглі столи”: “Викладач-початківець – наставник – голова ЦК – методист”. Наприкінці навчального року наставник і викладач-початківець звітують на засіданні циклової комісії.
Видавнича діяльність педагогічного колективу
Педагогічні працівники коледжу проводять наполегливу роботу над удосконаленням навчально – методичного забезпечення дисциплін – одного з найголовніших аспектів якісної підготовки фахівця.
Викладачами створюються підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації.
Практично до кожної дисципліни розроблені робочі зошити, журнали, практикуми